Program kontinuálního zvyšování kvality poskytované péče

Program kontinuálního zvyšování kvality poskytované péče

Představuje přístup managementu nemocnice Kyjov zahrnující průběžnou snahu o zlepšování procesů v oblasti poskytování zdravotních služeb ve shodě s potřebami pacientů. Řízení kvality představuje nikdy nekončící cykly zlepšování.

Základní kroky cyklu neustálého zlepšování jsou: monitorování procesů, hledání slabých míst procesů, zavádění nápravných opatření a sledování jejich efektivnosti.

Program zvyšování kvality definuje procesy kvality, určuje indikátory, průběžně vyhledává rizika, hodnotí je a na základě hodnocení provádí nápravná a preventivní opatření, která vedou dále ke zlepšení daných procesů. Program stanovuje postupy zlepšování kvality, jejich plánování a implementaci.

Cílem programu je:

  • zavést a udržovat program zvyšování kvality a bezpečí poskytovaných služeb v souladu požadavky na interní systém hodnocení kvality a bezpečí ve smyslu ustanovení § 47 odst. 3, písm. b) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, resp. minimální požadavky podle Věstníku Ministerstva zdravotnictví,
  • podstoupit akreditaci a následně pravidelné reakreditace dle standardů kvality k nezávislému a objektivnímu posouzení funkčnosti a efektivity programu,
  • motivovat všechny zaměstnance k aktivní účasti na programu a zapojit je do společného úsilí o trvalé zvyšování kvality péče.

Principem je udržování kontinuálního zlepšování systému kvality, které vede k:

  • trvalému zlepšování bezpečnosti a spokojenosti pacientů i zaměstnanců,
  • zlepšování ekonomické stability,
  • udržení a posílení dobré pověsti a image nemocnice Kyjov.